امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 28 آوریل 2024

چهارمین جشنواره شکر گزاری انبه و ياسمين گل ميناب / اجرای سمفونی مینو گلستونن

میناب نیوز  : دبیر اجرایی جشنواره گفت : چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و ياسمين گل ميناب برگزار می شود.

 به گزارش میناب نیوز ، وحید مکی زاده   در نشست عوامل اجرایی چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و ياسمين گل  در فرهنگسرای شهید بهشتی میناب  اظهار کرد : این جشنواره با محوریت پرداختن به تاریخ و تمدن  بندر هرمز  از ۲۱ تیر ماه تا ۲۴ تیرماه  سال جاری با شعار میناب شهر شور و شادی در این شهرستان برگزار می شود.  

وی در ادامه به اهمیت ویژه میناب یا بندر هرمز به لحاظ تاریخی و باستان شناسی اشاره کرد و گفت:پرداختن به "تاریخ و فرهنگ تمدن میناب ( بندر هرمز )" از مباحث و موضوعات محوری جشنواره چهارم است.

 دبیر اجرایی جشنواره در بخشی دیگری از سخنان خود  با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته ، قرار است این جشنواره از گستره شهرستانی و استانی فراتر رفته و در سطح ملی نیز مطرح شود و افزود  : در این جشنواره معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز حضور خواهد یافت. 

 وی در ادامه در جمع عوامل اجرایی این جشنواره  با بیان این که جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل به سمتی می رود که موقعیت اقتصادی مناسبی را برای مردم میناب فراهم کند، گفت :پیاده سازی راهبردتوسعه اقتصاد محلی یکی از اهداف مهم جشنواره است و در این راستا در تلاش هستیم فضا را به سمتی ببریم که سرمایه گذاری محلی یقین پیدا کند که صنعت باغداری مفید و مناسب است.  

 مکی زاده ، معرفی و تقویت ظرفیت های میناب در حوزه های مختلف و تشویق و ترغیب چهره های موفق و فعال در زمینه باغداری به کاشت محصولات بومی منطقه را از دیگر اهداف جشنواره دانست و بیان کرد:زیبایی های میناب جلوه ای از زیبایی و حکمت خلقت و باید آن را به همه جهان معرفی کرد.

وی همچنین فراهم کردن زمینه برای برپایی هفته گردشگری میناب را یکی دیگر از اهداف جشنواره شکرگزاری انبه و ياسمين گل ذکر کرد و با بیان این مطلب که مردم در شهرستان میناب کمترین بهره را از حوزه گردشگری می برند، اظهار کرد :متاسفانه در شهرستان میناب با همه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، هنوز ساختار مناسبی برای فعالیت های گردشگری وجود ندارد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و ياسمين گفت : سمینار یک روزه میناب شناسی و نکوداشت یکی از مفاخر فرهنگی میناب، برگزاری روز خانواده، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، نورافشانی قلعه هزاره و مسابقه عرضه محصولات خانگی با اولویت فرآورده‌های انبه و بازی های بومی محلی، برگزاری آیین های میناب به شکل نمادین تحت عنوان "شب آیین میناب" و شعرخوانی و ضرب المثل خوانی بومی از  برنامه های چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و ياسمين گل در میناب است.   

مکی زاده در بخش پایانی سخنان خود افزود:انتشار ویژه نامه 12 صفحه ای جشنواره با تیراژ پنج هزار نسخه در سطح استان و شهرستان میناب و اجرای سمفونی "مینو گلستونن" از برنامه های جنبی چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و ياسمين گل در میناب است.

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در گزارش ویژه
کد خبر: 1864

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge